explorer etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
explorer etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

27 Ocak 2017 Cuma

Hangi Tarayıcıyı Kullanmalıyız?





Gün geçmiyorki yeni bir tarayıcı çıkmasın. Önceleri Internet Explorer ve Mozilla Firefox ile idare ediyorduk. Şimdi Opera, Yandex, Chrome, Vivaldi, Windows 10 ile gelen Egde ve dahası... 

Peki bu kadar çok tarayıcıyı varken bilgisayarımıza hangisini kurmalıyız? Ya da herhangi birisini kurmalı mıyız? Bazı örnekler ile açıklamaya çalışalım. Hiç bir tarayıcı kurmadan da gayet iyi işlemlerinizi halledebilirsiniz ama (Edge hakkında bilgim yok.) Internet Explorer'da yer imlerinizi mailiniz ile senkronize etme gibi bir seçeneğiniz olmadığı için herhangi bir format ya da bozulma durumunda bütün yer imlerinizi kaybedebilirsiniz. Bunu önlemek için ya yer imlerinizi haftalık veya aylık olarak yedeklemeli (Flash ya da D: sürücünüz olabilir.) ya da mailiniz ile senkronize olabilme özelliği bulunan bir tarayıcı kullanmalısınız. Bu özellik sayesinde örneğin chrome ile senkronize ettiyseniz farklı bir bilgisayarda oturum açarsanız yer imleriniz karşınızda olacaktır.

Bazı tarayıcıların görünümü, bazılarının hızı ve bazılarının da eklentileri ile fark yarattığını söyleyebilirim. Bu tarayıcılar karşılaştırıldığında kazananın Google'ın çıkardığı Chrome tarayıcısı olduğunu  görüyoruz.  Bellek tüketimi fazla olsa da Chrome zirvede bulunuyor.

Eğer gizliliğe önem veriyorsanız ve vpn programı ile ayrıca uğraşamam diyorsanız o zaman Opera tarayıcısı tam size göre. Dahili VPN ile gelen tarayıcı ile istediğiniz zaman bu özelliği kullanabilirsiniz. Tek tık ile VPN büyük kolaylık sağlıyor.

NotKuyusu'na göre sıralayacak olursak;

1- Chrome
2- Firefox
3- Opera

19 Mart 2015 Perşembe

İnternet Explorer Tarihe Karışacak!

Bir zamanlar dünya çapında bir milyara yakın kişi tarafından kullanılan Microsoft'un internet tarayıcısı Internet Explorer artık tarihe karışıyor.
Teknoloji devi Microsoft, internet tarayıcısının yeni sürümünün Internet Explorer değil, Project Spartan (Spartalı Projesi) olarak adlandırıldığını açıkladı.
Şirket bu isim değişikliğiyle Internet Explorer üzerinde oluşmuş olan kötü intibadan da kurtulmak istiyor.
Yaklaşık 10 yıl önce o dönem Internet Explorer projesinin geliştirilmesinden sorumlu olan Microsoft yöneticisi Dean Hachamovitch de gelinen noktayı itiraf etmiş ve "Yüzümüze gözümüze bulaştırdık" demişti.
İngilizFinancial Times gazetesine konuşan dijital reklam şirketi Akqa'nın Yönetim Kurulu Başkanı Tom Bedecarre, "İnternet tarayıcıları arasındaki savaş mobil dünyasına taşındı ve Microsoft bu savaşı kaybediyor. Kimse telefonuna Internet Explorer indirmez" dedi.
Wolf Olins pazarlama şirketinden tasarımcı Dan Brewster ise Internet Explorer'ın uzun süredir tüketiciler tarafından 'defolu bir ürün' olarak algılandığını söylüyor ve "Çok açık. Bu tarayıcı sevilmiyor. Tüketici sadece bilgisayarlara önceden yüklenmiş olduğu için bir süre kullanmak zorunda kalıyor" diye ekliyor.

Her ne kadar  Internet Explorer Microsoft tarafından emekli edilse de, marka ismi bir süre daha yaşayacak. Explorer'ın son versiyonu yeni Windows sürümünde Spartan tarayıcısıyla birlikte yüklü olacak.